در حال بارگذاری ...
به مناسبت هفته ی پژوهش انجام شد:

دیدار معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با استادان و دانشجومعلمان پردیس زینبیه پیشوا

به مناسبت هفته پژوهش پردیس زینبیه میزبان دکتر ساکی بود.

معاون پژوهش و فناوری در این برنامه و در جلسه ای با حضور مسوولان و استادان  این پردیس به تبیین برنامه های پژوهشی  پرداخته و  به سوالات آنها پاسخ داد.

وی  با توجه به تشکیل دانشگاه فرهنگیان و تاکید بر ضرورت پژوهش در محیطهای دانشگاهی، گذر از تربیت معلم مبتنی بر آموزش به تربیت معلم مبتنی بر آموزش و پژوهش را ضروری دانست. 

در ادامه این برنامه، معاون پژوهش و فناوری در جمع دانشجویمعلمان حضور یافته و به تحلیل رویکرد معلم پژوهنده پرداخت.

دکتر ساکی  در سخنان خود معلم را بواسطه ماهیت حرفه اش یک یادگیرنده مادام العمر معرفی نمود که باید دایما در پی رشد، یادگیری و ارتقاء دانش خود باشد.

وی  الگوی معلم پژوهنده را ساز و کاری برای تضمین استمرار یادگیری معلمان دانست و از دانشجومعلمان خواست  در دوران تحصیل در راستای کسب مهارتهای پژوهشی و از طریق دروس مختلف تلاش کنند.   

دکتر ساکی تاکید کرد: هر معلم برای ایفای نقش خود به چهار شایستگی و دانش نیازمند است؛ شایستگی تربیتی، شایستگی موضوعی، شایستگی فناوری و شایستگی موضوعی – تربیتی (دانش آموزشِ محتوا )، که شایستگی چهارم عمدتا از طریق فعالیتهای  معلم در نقش پژوهشگر کسب می شود .

وی در ادامه برای معلم سه نقش پژوهشی "معلم به عنوان پژوهشگر" ، "معلم به عنوان مدرس پژوهش و دانایی" و "معلم به عنوان به کار گیرنده ی پژوهش های دیگران" برشمرد و به تبیین این نقشها پرداختند.

معاون پژوهش و فناوری در پایان از کتابخانه پردیس بازدید نمود.


نظرات کاربران