در حال بارگذاری ...

نخستین سمپوزیوم تربیت معلم تطبیقی با تقدیر از مقالات برتر به کار خود پایان داد

 

نخستین سمپوزیوم تربیت معلم تطبیقی که با حضور اساتید و صاحبنظران بین المللی تربیت معلم از قاره های آفریقا و اروپا به مدت دو روز برگزار شد، با تقدیر از مقالات برتر یکشنبه 5 آذر بکار خود پایان داد.

در آئین پایانی این سمپوزیوم دکتر کیانی معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت به ارائه جمع بندی از مطالب ارائه شده در این نشست علمی و معرفی مقالات برتر پرداخت.

وی با اشاره به تحلیل محتوای مقالات ارائه شده در چهارچوب سند راهبردی و اهداف دانشگاه فرهنگیان گفت: راهبرد برنامه محوری از راهبردهای اصلی دانشگاه بوده و دانشگاه اساس حرکت خود را بر این اصل بنیان نهاده است.

دکتر کیانی روش بررسی و ارزیابی در این نشست را تحقیق کیفی از نوع تحلیل محتوا دانست و خاطر نشان کرد: بازنگری در برنامه درسی مبتنی بر اساسنامه دانشگاه، پایش و اصلاح مداوم برنامه درسی، ارزشیابی صلاحیت های حرفه ای، بهینه کاوی فراملی، مارکت فراملی، بنیان ها و نگاه های فلسفی به تربیت معلم، نوع کنشگری دانشجو معلمان و ... از مقولات پدیدار شده در مقالات ارائه شده در این سمپوزیوم  در ارتباط با برنامه راهبردی است.

وی در ادامه مقالات  کارمل سالیوان پیرامون " باز اندیشی در مفهوم اولیه تربیت معلم"، توماس هیس درخصوص " طراحی و معرفی سیستم های پشتیبان IT جدید برای تقویت آموزش یادگیری" و نوردیویدز درباره "تجارب  کارورزی دانشجو معلمان و مدرسان: به سوی مدل ارزیابی "ICT  محور، برای توسعه صلاحیت حرفه ای از طریق یادگیری مادام العمر را مقالات برتر اول تا سوم همایش معرفی کرد.

در این آئین همچنین محمدحسن قائدی ها مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان به عنوان دومین سخنران اختتامیه بر لزوم تعامل دوسویه با حضور آموزش و پرورش در  سمپوزیوم های تربیت معلم تاکید کرد.
وی با اشاره به سرعت پیشرفت و گسترش دانش و فرصت های متناسب گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات، دسترسی به دانش، تلفیق و گسترش ارتباطات جهانی در موضوعات علمی، پیشرفت های سریع علمی و فناوری به نحوی که بشر نمی تواند وضعیت خود را با پیشرفت دانش تطبیق دهد، از فرصت های آن برشمرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان همچنین گسست بین نسل ها و خشونت طلبی در جامعه نابرابری ها را از چالش این توسعه علم دانست و تصریح کرد: معلمان باید نسل آینده را به نحوی تربیت کنند که بتوانند در میان این چالش ها زندگی کنند و آن ها را به بهترین نحو مدیریت کند.

وی با اشاره به روش های متنوع برای جذب معلم، عنوان کرد: بهترین روش؛ جذب فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان است.
قائدی ها در پایان با بیان این که یادگیری برای دانستن، یادگیری برای زیستن و با هم زیستن و یادگیری برای انجام دادن را 4 رکن و ستون یادگیری برشمرد و گفت: اگر دانشجو معلم، خود درگیر این 4 محور نشده باشد نمی تواند به درستی دانش آموز را نیز درگیر یادگیری آنها کند.

محمدحسن قائدی ها در ادامه تصریح کرد: دانشجو معلم باید با 3 بخش از وجود خود  یعنی سر (پایگاه اندیشه و عقلانیت)، قلب( کانون عشق، محبت و ایمان) و دست( ابزار توانستن و کسب مهارت ضروری در فرایند یادگیری و یاددهی درگیر شده باشد تا بتواند در مدارس، مهارت های زندگی اجتماعی را بهتر یاد بدهد.

همچنین در بخش دیگری از این نشست عباس معدن دار آرانی رئیس انجمن آموزش و پرورش تطبیقی ایران، با اشاره به اهداف  و برنامه های تربیت معلم تطبیقی بر همراهی در روند اجرایی نخستین سمپوزیوم تطبیقی تربیت معلم در این راستا تاکید کرد.

سخنان ابراهیمی مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی پیرامون نتایج ارزیابی از برگزاری سمپوزیوم تربیت معلم تطبیقی، تعداد و جنس شرکت کنندگان و میزان رضایتمندی از توفیق برنامه، خدمات پشتیبانی و سخنرانی و ارائه ها و نیز مطالب دکتر کچوئیان مدیرکل بالندگی حرفه ای نیروی انسانی دانشگاه و مسئول کمیته اجرایی سمپوزیوم پیرامون مطلوبیت و رضایتمندی از سمپوزیوم تربیت معلم تطبیقی در نخستین تجربه خود و تقدیر از دست اندرکاران اجرایی این نشست از دیگر برنامه ها بود.

تجلیل از صاحبنظران داخلی و خارجیِ ارائه کننده مقاله در این نشست و قدردانی از عوامل اجرایی برگزاری سمپوزیوم، پایان بخش این مراسم بود.


نظرات کاربران